- Takie słowa pokazują, jak polski obszar biznesowy jest traktowany, jeśli coś nie jest wykonywane wedle wyobrażeń niektórych przedsiębiorców - skomentował Dr Artur Bartoszewicz, ekonomista z SGH wypowiedzi Michaela O'Leary'ego, dyrektora generalne linii lotniczych Ryanair, który - przypomnijmy - o lotnisku w Radomiu powiedział m.in: - Polski rząd marnuje miliardy z kieszeni podatników na budowę pałacu, z którego nikt nie będzie latał. Dr Bartoszewicz proponuje, aby Irlandczyk zmienił język i okazał więcej szacunku dla kraju, w którym prowadzi działalność i obywateli, których obsługuje.
Sława dyrektora generalnego Ryanair, odbiły się mocnym echem w ogólnopolskich mediach. Dr Bartoszewicz, którego poprosiliśmy o komentarz, mówi, że "z punktu widzenia dyrektora Ryanaira, zasadne byłoby wysypywanie kolejnych milionów na Modlin, czyli lotnisko, które jest nierynkowe i nie ma żadnych perspektyw, jeśli chodzi o rozwój, poprzez swoje ograniczenia środowiskowe czy geologiczne".
- W przypadku szefa Ryanaira, wtedy to wszystko miałoby logikę, sens, a nie tak jak dzieje teraz, kiedy Polska decyduje się skoordynować budowę lotniska w Radomiu z innymi inwestycjami. Jego budowa jest zasadna, co pokazało wiele różnych badań, bo chodzi o lotnisko, które będzie rozwojowe, skoordynowane ze strategią rozwoju lotniska Chopina i Centralnego Portu Lotnczego. To właśnie, nie wpisuje się w strategię rozwoju Ryanaira, stąd takie głosy - usłyszeliśmy od ekonomisty z SGH.
Dr Artur Bartoszewicz dodaje, że nie może być tak, że przedsiębiorca z Irlandii chce decydować, co nasz kraj ma robić i zapewne niedługo okaże się, że jego słowa... będą mogły wylądować w koszu. Dlaczego? - Pewnie, jeśli już lotnisko w Radomiu zostanie uruchomione i docenione, kiedy oferta będzie atrakcyjna, nagle okaże się, że ten pomysł budowy, o którym mówił szef Ryanaira, nie był taki zły i wówczas istotnie przemyśli, czy dalej warto pakować się w nieprzyszłościowy Modlin, czy raczej w przyszłościowy Radom - skomentował.
Co się stanie, gdy lotnisko Chopina w Warszawie zapełni się i linie lotnicze będą musiały wybierać Radom lub Modlin? Doktor Bartoszewicz odpowiedział: - Nastąpi wówczas poszukiwanie możliwości, a Modlin ma kłopoty, więc perspektywa jest jedna - współpraca z Radomiem. Dziś negowanie tego pomysłu nic nie daje, ale może taką samą taktykę dyrektor obrał przed podjęciem współpracy z Modlinem, aby najpierw obrazić, aby później przez to coś uzyskać, może jakieś lepsze warunki? Nie mam pojęcia. Na lotnisku w Radomiu wszystkie linie lotnicze będą miały takie same warunki, będą to zapewne bardzo dobre warunki dla wszystkich.wszystkich.
mat./sp/
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() VIP | Zrobią połączenia z Oslo (gdzie ponoć siedzi pół Kozienic), Londynem czy innym Manchesterem ,żeby do roboty można było dolecieć, to lotnisko będzie miało rację bytu. Na wakacje nikt stamtąd nie będzie latał, bo na biednym poludniowym mazowszu, od 25ciu lat, bieda i bezrobocie mają się jak najlepiej. Dodane obrazki: 29-09-2021, 08:01:01 ![]() + 34 ![]() - 3 odpowiedz |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() VIP | Caryca Suski, radomski myśliciel, będzie miał bliżej Afryki, gdzie ma banany prostować ponoć 29-09-2021, 12:35:46 ![]() + 36 ![]() - 5 odpowiedz |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nowicjusz | Prawda jest taka, że jeżeli kiedyś powstanie CPK to wykończy porty lokalne i takie lotnisko jak w Radomiu nie ma szans. Teraz też skoro w wielokrotnie większej Łodzi lotnisko jest deficytowe to jak ma się samo utrzymywać to w Radomiu? Podatnicy będą dokładać do tego lotniska że swoich podatków. 29-09-2021, 13:21:40 ![]() + 33 ![]() - 4 odpowiedz |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() VIP | To będzie kolejna "udana" inwestycja tzw. dobrej zmiany . Tak potrzebna , jak kolejny plac zabaw w Pionkach ![]() Emeryci, bogaci w 250 euro na miesiąc, już pakują walizki na Malediwy. ![]() Dodane obrazki: 29-09-2021, 14:49:25 ![]() + 43 ![]() - 6 odpowiedz |