Przedstawiamy kalendarz projekcji w kinie radomskiej Elektrowni od dnia 12 do 18 listopada. Poniżej znajdziecie także informację o zbliżającym się Europejskim Dniu Kina Artystycznego.
KALENDARZ PROJEKCJI 12 XI – 18 XI 2021
12 - 13 XI (piątek - sobota)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia
14.00 – MÓJ PRZYJACIEL WAMPIR, animowany, dubbing, Francja, od 7 lat
15.30 – NARCYZ I ZŁOTOUSTY, Niemcy, od 15 lat (premiera)
17.45 – ALINE. GŁOS MIŁOŚCI, Francja, Kanada od 15 lat (premiera)
20.00 – WSZYSTKIE NASZE STRACHY, Polska, od 15 lat (film z 46 FPFF – Gdynia 2021)
14 XI (niedziela)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia
14.30 – MÓJ PRZYJACIEL WAMPIR, animowany, dubbing, Francja, od 7 lat
16.00 – WSZYSTKIE NASZE STRACHY, Polska, od 15 lat (film z 46 FPFF – Gdynia 2021)
17.45 – DKF – Europejskie Dni Kina Artystycznego – WSZYSTKO POSZŁO DOBRZE, Francja, od 15 lat (pokaz przedpremierowy)
20.00 – ALINE. GŁOS MIŁOŚCI, Francja, Kanada od 15 lat (premiera)
15 XI (poniedziałek)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia
9.30 – NHEF – MAGICZNE ŚWIĘTA KACPRA I EMMY, Norwegia, dubbing, od 5 lat
11.45 – MÓJ PRZYJACIEL WAMPIR, animowany, dubbing, Francja, od 7 lat
13.15 – ALINE. GŁOS MIŁOŚCI, Francja, Kanada od 15 lat (premiera)
15.30 – NARCYZ I ZŁOTOUSTY, Niemcy, od 15 lat (premiera)
17.45 – WSZYSTKIE NASZE STRACHY, Polska, od 15 lat (premiera, film z 46 FPFF – Gdynia 2021)
19.30 - Dyskusyjny Klub Filmowy – Europejskie Dni Kina Artystycznego – HISTORIA MOJEJ ŻONY, Niemcy, Węgry, Włochy, od 15 lat (pokaz przedpremierowy)
16 - XI (wtorek)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia
14.00 – MÓJ PRZYJACIEL WAMPIR, animowany, dubbing, Francja, od 7 lat
15.30 – NARCYZ I ZŁOTOUSTY, Niemcy, od 15 lat (premiera)
17.45 – ALINE. GŁOS MIŁOŚCI, Francja, Kanada od 15 lat (premiera)
20.00 – WSZYSTKIE NASZE STRACHY, Polska, od 15 lat (film z 46 FPFF – Gdynia 2021)
17 XI (środa)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia
11.30 – MÓJ PRZYJACIEL WAMPIR, animowany, dubbing, Francja, od 7 lat
13.00 – NHEF – NAJLEPSZY, Polska, od 15 lat
15.30 – NARCYZ I ZŁOTOUSTY, Niemcy, od 15 lat (premiera)
17.45 – ALINE. GŁOS MIŁOŚCI, Francja, Kanada od 15 lat (premiera)
20.00 – WSZYSTKIE NASZE STRACHY, Polska, od 15 lat (film z 46 FPFF – Gdynia 2021)
18 XI (czwartek)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia
12.00 – NHEF – BERGMAN – ROK Z ŻYCIA, dokumentalny, Norwegia/Szwecja
14.30 – MÓJ PRZYJACIEL WAMPIR, animowany, dubbing, Francja, od 7 lat (ostatni dzień)
16.00 – ALINE. GŁOS MIŁOŚCI, Francja, Kanada od 15 lat (ostatni dzień)
17.45 – WSZYSTKIE NASZE STRACHY, Polska, od 15 lat (film z 46 FPFF – Gdynia 2021, ostatni dzień)
20.00 – NARCYZ I ZŁOTOUSTY, Niemcy, od 15 lat (ostatni dzień)
Informacje pod nr tel. (48) 383 60 77, (48) 386 16 60, a także na stronie internetowej www.mcswelektrownia.pl
KASA KINA CZYNNA:
poniedziałek: pół godziny przed pierwszym seansem, do rozpoczęcia ostatniego seansu.
wtorek- piątek: od 10.00 do rozpoczęcia ostatniego seansu.
sobota- niedziela: od 12.00 do rozpoczęcia ostatniego seansu.
Uwaga! – NIE GRAMY REKLAM – Spóźniający się przeszkadzają innym widzom.
Ceny biletów:
- tani poniedziałek: 13 zł, wtorek - czwartek: 17 zł, piątek - niedziela: 20 zł
- filmy dla dzieci: 15 zł
- bilety grupowe (powyżej 5 widzów, w dowolny dzień) – 15 zł
- pokazy przedpremierowe - 23 zł
- Sztuka Na Ekranie, pokazy specjalne – 26 zł
- karnet (ważny do 30 VI 2022), na trzy dowolnie wybrane filmy w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego – 33 zł,
- wejściówka na jeden film w ramach DKF w poniedziałek – 13 zł,
- w pozostałe dni tygodnia w których są pokazy w ramach DKF, obowiązują ceny na dany dzień.
Wszystkie filmy na zamówienia zbiorowe dostępne są w późniejszych terminach.
Uwaga! Miejsca na widowni są numerowane
Zastrzegamy sobie prawo zmian repertuaru z przyczyn niezależnych od Kina MCSW Elektrownia.
OPISY PREMIER:
ALINE. GŁOS MIŁOŚCI, muzyczny, biograficzny, reż.Valérie Lemercier, Francja, Kanada 2020, (123’).
Produkcja inspirowana życiem i karierą słynnej piosenkarki, wielkiej diwy światowej sceny muzycznej – CELINE DION. W filmie będzie można usłyszeć 11 piosenek z repertuaru Celine w tym „My heart will go on”, „I’m Alive” czy „All by Myself”.
Quebec, lata 60. Sylvette i Anglomard witają na świecie swoje czternaste dziecko - Aline. W tej skromnej rodzinie, muzyka jest najważniejsza. Kiedy producent muzyczny Guy Claude odkrywa Aline i jej złoty głos, na myśl przychodzi mu tylko jeden pomysł - uczynić z niej najlepszą piosenkarkę na świecie. Dzięki wsparciu rodziny i doświadczeniu Guy’a Claude’a oraz rodzącej się między nimi miłości, Aline będzie podążać ku wyjątkowemu przeznaczeniu.
NARCYZ I ZŁOTOUSTY, reż.Stefan Ruzowitzky, dramat, Niemcy 2020 (110’)
Olśniewająca ekranizacja powieści Hermanna Hessego o męskiej przyjaźni i poszukiwaniu szczęścia, przedstawia pierwszą w historii kina ekranizację głośnej powieści niemieckiego noblisty!
Rozgrywająca się w średniowieczu powieści niemieckiego noblisty Hermanna Hessego, w której konfrontuje on dwie życiowe postawy. Duchowość zestawia z rozumem, ascezę – z ciekawością świata i pędem do życia pełnego wrażeń. To wartości, którymi na co dzień kierują się dwaj tytułowi bohaterowie – Narcyz i Złotousty.
Przyjaźń między nimi zawiązała się jeszcze w czasach chłopięcych, gdy obaj pobierali nauki w klasztorze Mariabronn. Spokojny, opanowany Narcyz był zupełnym przeciwieństwem skorego do zabawy Złotoustego, który szybko zdał sobie sprawę, że żywot mnicha nie jest dla niego. Każdy z nich zdecydował się pójść za własną intuicją.
Ten pierwszy wybrał służbę Bogu, drugi wyruszył w świat. Spotkanie po latach będzie nie tylko okazją do refleksji nad przeszłością oraz lekcją, jaką każdy z nich odebrał od życia, ale i czasem nowej, ekscytującej wspólnej przygody.
Film wyreżyserował ceniony austriacki reżyser Stefan Ruzowitzky, laureat Oscara z 2008 roku za film Fałszerze. Wykorzystując historyczny kostium, nakręcił humanistyczną baśń, która ma w sobie rozmach kina przygodowego, ale jest też interesującą refleksją na temat poszukiwania własnej drogi do szczęścia.
EUROPEJSKI DZIEŃ KINA ARTYSTYCZNEGO
14 XI niedziela –– WSZYSTKO POSZŁO DOBRZE, dramat,reż. François Ozon, Francja 2021 (113’) pokaz przedpremierowy
85-letni André (André Dussollier) doznaje udaru i kończy częściowo sparaliżowany w szpitalu. Przyzwyczajony do wygodnego i dynamicznego życia, nie wyobraża sobie bycia zależnym od innych. Prosi swoje córki (Sophie Marceau i Géraldine Pailhas) o zorganizowanie eutanazji, która jest możliwa w Szwajcarii. Kobiety godzą się pomóc upartemu ojcu, po cichu licząc, że ten odzyska głód życia i zmieni decyzję.
Recenzja filmu – Pełnasala.pl, Marcin Prymas
Świetnie napisany scenariusz objawia się także tym, że po wielu nieudanych próbach, Ozon w końcu osiągnął to, co kluczowe w kinie obyczajowym – umiejętnie zbalansował dramat z komedią, dzięki czemu, chociaż przez większość seansu wypełniona prasą z całego świata sala raz na jakiś czas wybuchała śmiechem, to niejednemu widzowi przy wyjściu towarzyszyły łzy lub poważne i bardzo osobiste przemyślenia i szeroko pojęta melancholia.
Drugą wielką siłą Wszystko poszło dobrze jest wspaniałe aktorstwo. Błyszczą tu zwłaszcza André Dussollier w roli chcącego umrzeć starca, który chociaż nie jest już w stanie pisać, wciąż jednak ma umysł ostry jak brzytwa. Trzykrotnemu laureatowi Cezara (m.in. za Serce jak lód Claude’a Sauteta) udaje się zbudować zniuansowaną i fascynującą postać, która widza bawi, przeraża czy irytuje, ale także wzbudza współczucie, bo co jeśli chwilami podłe zachowania są jedynie efektem wieloletniej, nieleczonej depresji i społecznych uprzedzeń?
Show i pamięć widzów kradnie mu jednak Hanna Schygulla. Chociaż urodzona w Chorzowie legendarna aktorka nowego kina niemieckiego (m.in. nagroda w Cannes za Historię Pietry i w Berlinie za Małżeństwo Marii Braun) pojawia się tu tylko w kilku scenach, to drobniutki i korpulentny anioł śmierci – przesympatyczna i miła, acz przerażająca szefowa fundacji zajmującej się asystą przy eutanazji w Szwajcarii, wbija się w umysły widzów i nie pozwala o sobie zapomnieć.
HISTORIA MOJEJ ŻONY, melodramat, reż. Ildikó Enyedi, Niemcy, Węgry, Włochy 2021 (169’) pokaz przedpremierowy
Węgierska reżyserka Ildikó Enyedi, bohaterka nowohoryzontowej retrospektywy z 2018 roku, swój najnowszy film – potężną europejską koprodukcję i zarazem anglojęzyczny debiut – nazywa czułym pożegnaniem z patriarchatem.
Zrealizowana z rozmachem ekranizacja powieści Milána Füsta jest więc kroniką upadku pewnego mężczyzny i świata wartości, który razem z nim powoli idzie na dno. Wilk morski, kapitan Jakob Störr, jest mistrzem podejmowania decyzji, planowania i bezbłędnego zarządzania okrętami. Podobnie jak do żeglugi podchodzi do małżeństwa z Lizzy, przekonany, że jest kapitanem także tego rejsu. Długa nieobecność w domu sprawia jednak, że Jakob nabiera podejrzeń co do wierności swojej żony. Nie mogąc pogodzić się z tym, że nie wszystko na tym świecie podlega jego kontroli, zaczyna niszczyć Lizzy, siebie i ich relację.
Choć akcja tego zarazem efektownego i subtelnego dramatu obyczajowego rozgrywa się w latach 20. XX wieku, jego związki z naszymi czasami są więcej niż oczywiste. Decydując się nakręcić swoją opowieść z perspektywy Jakoba, Enyedi bierze pod lupę schemat toksycznej męskości, ale też nie kryje współczucia dla swojego upadającego herosa, ofiary złudzenia, że jego zadaniem jest kontrolować i panować.
Skontaktuj się z autorem tekstu: DL |