Prezentujemy kalendarz projekcji kina radomskiej Elektrowni na okres od 19 do 25 listopada. Będą także seanse w ramach DKF-u, Sztuki na Ekranie. Na pokazy przedpremierowe zaproszą Netflix i Gutek Film. O tym wszystkim przeczytacie poniżej.
KALENDARZ PROJEKCJI 19 XI – 25 XI 2021
19 XI (piątek)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia
12.15 – WILK, LEW I JA, przygodowy, dubbing, Francja, od 8 lat (premiera)
14.15 – WSZYSTKIE NASZE STRACHY, Polska, od 15 lat (film z 46 FPFF – Gdynia 2021)
16.00 – WSZYSTKO ZOSTAJE W RODZINIE, Włochy, od 15 lat (premiera)
18.00 – BO WE MNIE JEST SEX, Polska, od 15 lat (premiera)
20.00 – PSIE PAZURY, Wielka Brytania, od 15 lat (pokaz przedpremierowy)
20 XI (sobota)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia
14.00 – WILK, LEW I JA, przygodowy, dubbing, Francja, od 8 lat (premiera)
16.00 – WSZYSTKO ZOSTAJE W RODZINIE, Włochy, od 15 lat (premiera)
18.00 – BO WE MNIE JEST SEX, Polska, od 15 lat (premiera)
20.00 – PSIE PAZURY, Wielka Brytania, od 15 lat (pokaz przedpremierowy)
21 XI (niedziela)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia
14.00 – WILK, LEW I JA, przygodowy, dubbing, Francja, od 8 lat (premiera)
16.00 – Sztuka Na Ekranie – ERMITAŻ: POTĘGA SZTUKI, Wielka Brytania, Rosja, od 12 lat (premiera)
18.00 – BO WE MNIE JEST SEX, Polska, od 15 lat (premiera)
20.00 – PSIE PAZURY, Wielka Brytania, od 15 lat (pokaz przedpremierowy)
22 XI (poniedziałek)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia
11.45 – WILK, LEW I JA, przygodowy, dubbing, Francja, od 8 lat (premiera)
13.45 – PSIE PAZURY, Wielka Brytania, od 15 lat (pokaz przedpremierowy)
16.00 – BO WE MNIE JEST SEX, Polska, od 15 lat (premiera)
18.00 – WSZYSTKO ZOSTAJE W RODZINIE, Włochy, od 15 lat (premiera)
20.00 - Dyskusyjny Klub Filmowy – DAU. NATASZA, Niemcy, Rosja, Ukraina, Wielka Brytania, od 18 lat (premiera)
23 - XI (wtorek)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia
13.45 – WILK, LEW I JA, przygodowy, dubbing, Francja, od 8 lat (premiera)
15.45 – WSZYSTKO ZOSTAJE W RODZINIE, Włochy, od 15 lat (premiera)
17.45 – PSIE PAZURY, Wielka Brytania, od 15 lat (pokaz przedpremierowy)
20.00 – BO WE MNIE JEST SEX, Polska, od 15 lat (premiera)
24 XI (środa)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia
12.15 – WILK, LEW I JA, przygodowy, dubbing, Francja, od 8 lat (premiera)
14.15 – WSZYSTKIE NASZE STRACHY, Polska, od 15 lat (film z 46 FPFF – Gdynia 2021, ostatni dzień)
16.00 – WSZYSTKO ZOSTAJE W RODZINIE, Włochy, od 15 lat (premiera)
18.00 – BO WE MNIE JEST SEX, Polska, od 15 lat (premiera)
20.00 – PSIE PAZURY, Wielka Brytania, od 15 lat (pokaz przedpremierowy)
25 XI (czwartek)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia
11.30 – WILK, LEW I JA, przygodowy, dubbing, Francja, od 8 lat (premiera)
13.30 – PSIE PAZURY, Wielka Brytania, od 15 lat (pokaz przedpremierowy, ostatni dzień)
15.45 – WSZYSTKO ZOSTAJE W RODZINIE, Włochy, od 15 lat (ostatni dzień)
18.00 – Premiera – PULS SIÓSTR, Radomski musical filmowy
20.00 – BO WE MNIE JEST SEX, Polska, od 15 lat (premiera)
Informacje pod nr tel. (48) 383 60 77, (48) 386 16 60, a także na stronie internetowej www.mcswelektrownia.pl
KASA KINA CZYNNA:
poniedziałek: pół godziny przed pierwszym seansem, do rozpoczęcia ostatniego seansu.
wtorek- piątek: od 10.00 do rozpoczęcia ostatniego seansu.
sobota- niedziela: od 12.00 do rozpoczęcia ostatniego seansu.
Uwaga! – NIE GRAMY REKLAM – Spóźniający się przeszkadzają innym widzom.
Ceny biletów:
- tani poniedziałek: 13 zł, wtorek - czwartek: 17 zł, piątek - niedziela: 20 zł
- filmy dla dzieci: 15 zł
- bilety grupowe (powyżej 5 widzów, w dowolny dzień) – 15 zł
- pokazy przedpremierowe - 23 zł
- Sztuka Na Ekranie, pokazy specjalne – 26 zł
- karnet (ważny do 30 VI 2022), na trzy dowolnie wybrane filmy w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego – 33 zł,
- wejściówka na jeden film w ramach DKF w poniedziałek – 13 zł,
- w pozostałe dni tygodnia w których są pokazy w ramach DKF, obowiązują ceny na dany dzień.
Wszystkie filmy na zamówienia zbiorowe dostępne są w późniejszych terminach.
Uwaga! Miejsca na widowni są numerowane
Zastrzegamy sobie prawo zmian repertuaru z przyczyn niezależnych od Kina MCSW Elektrownia.
OPISY PREMIER:
Od 19 XI – BO WE MNIE JEST SEX, biograficzny, obyczajowy, reż. Katarzyna Klimkiewicz, Polska 2021 (95’)
Warszawa, lata 60. Przed ekranami czarno-białych odbiorników zasiadają miliony Polaków. I nagle ktoś przykuwa ich wzrok. To Kalina Jędrusik (Maria Dębska) – zjawiskowa aktorka i piosenkarka, która wnosi koloryt do bezbarwnej rzeczywistości. Kusi wdziękiem i seksapilem. Elektryzuje panów i oburza panie. Oto pierwsza seksbomba PRL i polska Marilyn Monroe. Kalina nie chce się wpisywać w ówczesny model kobiety. Żyje na własnych zasadach, co nie zawsze podoba się pruderyjnemu społeczeństwu i niektórym wpływowym osobom u władzy. Liczne skandale, życie w miłosnym trójkącie z mężem Stanisławem Dygatem (Leszek Lichota) i Luckiem (Krzysztof Zalewski), kontrowersyjne wypowiedzi i epatujące seksapilem stroje sprawiają, że Kalina zyskuje także miano naczelnej skandalistki PRL. A przecież największy skandal z jej udziałem dopiero się zacznie… "Bo we mnie jest seks" to ważny fragment z życia Kaliny Jędrusik, o której śmiało można powiedzieć, że jest największą ikoną polskiej popkultury. To historia blasków, cieni, wzlotów i upadków jej zawrotnej kariery. Wydarzeniom z życia Jędrusik towarzyszy atmosfera szalonej zabawy środowiska ówczesnej śmietanki towarzyskiej. Na ekranie zobaczymy także inne barwne postaci polskiej kultury: Kazimierza Kutza (Borys Szyc), Tadeusza Konwickiego (Paweł Tomaszewski) czy twórców Kabaretu Starszych Panów – Jeremiego Przyborę (Rafał Rutkowski) i Jerzego Wasowskiego (Dariusz Basiński).
WSZYSTKO ZOSTAJE W RODZINIE, reż. Daniele Luchetti, dramat, Włochy/Francja 2020 (100’)
Ekranizacja głośnej powieści cenionego włoskiego pisarza Domenico Starnone (autor książki jest także odpowiedzialny za scenariusz filmu). Reżyserem jest równie uznany Włoch - Daniele Luchetti (Zwyczajne życie, Nasze życie, Mój brat jest jedynakiem), a w obsadzie znalazły się liczne gwiazdy kina włoskiego: Alba Rohrwacher, Luigi LoCascio, Laura Morante, Silvio Orlando oraz Giovanna Mezzogiorno.
Neapol, początek lat osiemdziesiątych. Aldo i Vanda są małżeństwem z dwunastoletnim stażem. Rodzinną sielankę pary bohaterów i dwójki ich małych dzieci gwałtownie przerywa niespodziewane wyznanie mężczyzny. Prowadzący na co dzień popularną audycję radiową Aldo, przyznaje się pewnego wieczoru do pozamałżeńskiego romansu. Gdy namiętna relacja z młodszą koleżanką z pracy zaczyna nabierać tempa, zszokowana Vanda na dobre traci grunt pod nogami. Kobieta nie tylko musi uporać się z własną traumą, ale też wytłumaczyć całą sytuację zdezorientowanym dzieciom. Nie widząc jakiejkolwiek inicjatywy ani żalu ze strony męża, decyduje się podjąć zdecydowane kroki.
Trzydzieści lat później Aldo i Vanda wciąż jednak są razem. Zgorzkniali, nieszczęśliwi, próbują odpowiedzieć sobie na pytanie, co trzyma ludzi przy sobie, kiedy miłość już dawno się skończyła.
NETFLIX I GUTEK FILM ZAPRASZAJĄ NA POKAZY PRZEDPREMIEROWE NA DUŻYM EKRANIE
19 – 25 XI – PSIE PAZURY, dramat, reż. Jane Campion, Wielka Brytania 2021 (125’)
Błyskotliwy i charyzmatyczny Phil Burbank jest zarazem sadystycznym i brutalnym człowiekiem. Cały romantyzm, siła i kruchość Phila są uwięzione w przeszłości i w ziemi. Potrafi on wykastrować byka dwoma szybkimi cięciami noża i pływa nago w rzece, oblewając swoje ciało błotem. Jest kowbojem tak surowym, jak jego skóra.
Jest 1925 rok. Bracia Burbank są zamożnymi ranczerami z Montany. W restauracji Red Mill, w drodze na targ, spotykają Rose, owdowiałą właścicielkę oraz jej wrażliwego syna Petera. Phil zachowuje się tak okrutnie, że doprowadza ich oboje do łez, rozkoszując się ich krzywdą i doprowadzając do śmiechu swoich kolegów - wszystkich z wyjątkiem brata George'a, który pociesza Rose, a następnie postanawia się z nią ożenić.
Phil miota się między wściekłością a szyderstwem, podczas gdy jego drwiny z syna Rose są coraz bardziej widoczne i wspomagane dopingiem jego uczniów. Decyduje się on jednak na wzięcie chłopca pod swoje skrzydła. Czy ten gest jest dowodem na to, że Phil ma również łagodną stronę czy to dalsza część podstępnego planu?
W rolach głównych Benedict Cumberbatch, Kirsten Dunst i Jesse Plemons.
Film z rewelacyjnymi zdjęciami Ari Wegner i klimatyczną muzyką Jonny’ego Greenwooda.
10 - 16 XII – TO BYŁA RĘKA BOGA (THE HAND OF GOD) dramat obyczajowy reż. Paolo Sorrentino, USA, Włochy 2021 (130’)
Turkusowe morze i malownicze krajobrazy południowych Włoch końca XX wieku. Reżyser Paolo Sorrentino powrócił do rodzinnego Neapolu, by nakręcić najbardziej osobisty film w karierze. „To była ręka Boga” to opowieść o rodzinie, miłości i stracie.
Film przedstawia historię młodego Fabietto Schisy, osadzoną w niespokojnym Neapolu lat 80. „The Hand of God” to opowieść, w której nieoczekiwane chwile radości, jak przybycie piłkarskiej legendy Diego Maradony, przeplatają się z równie nieoczekiwanymi tragediami. Los rozdaje karty, łzy i śmiech się mieszają, a splot zaskakujących wydarzeń kształtuje przyszłość Fabietto. Sorrentino powraca do domu, aby opowiedzieć najbardziej osobistą ze swoich historii — osnutą wokół losu, rodziny, sportu, kina, miłości i straty.
17 - 23 XII – NIE PATRZ W GÓRĘ, komedia, reż. Adam McKay, 2021 (145’)
Studentka astronomii Kate Dibiasky (Jennifer Lawrence) i jej profesor dr Randall Mindy (Leonardo DiCaprio) odkrywają, że po obrzeżach galaktyki krąży kometa. Problem w tym, że znajduje się na kursie kolizyjnym z Ziemią. Jakby tego było mało, nikt się nią nie przejmuje. Okazuje się, że ostrzeganie ludzkości przed zabójczym zagrożeniem wielkości Mount Everestu prowadzi do wielu niezręcznych sytuacji. Z pomocą dra Oglethorpe'a (Rob Morgan) Kate i Randall szturmują media, zaczynając od biura beztroskiej prezydent Orlean (Meryl Streep) i jej spolegliwego syna Jasona (Jonah Hill), który jest też szefem jej sztabu, a kończąc w optymistycznym porannym programie The Daily Rip prowadzonym przez Brie (Cate Blanchett) i Jacka (Tyler Perry). Do zderzenia komety z Ziemią zostało tylko sześć miesięcy, a opanowanie 24-godzinnego cyklu obiegu informacji i przyciągnięcie uwagi zafascynowanej mediami społecznościowymi opinii publicznej zanim będzie za późno, okazuje się szokująco komicznym doświadczeniem. Co trzeba zrobić, żeby świat po prostu spojrzał w górę?
W rolach głównych gwiazdy kina amerykańskiego: Jennifer Lawrence, Leonardo DiCaprio, Cate Blanchett, Meryl Streep, Timothée Chalamet
NETFLIX I GUTEK FILM ZAPRASZAJĄ NA POKAZY PRZEDPREMIEROWE NA DUŻYM EKRANIE
19 – 25 XI – PSIE PAZURY, dramat, reż. Jane Campion, Wielka Brytania 2021 (125’)
Błyskotliwy i charyzmatyczny Phil Burbank jest zarazem sadystycznym i brutalnym człowiekiem. Cały romantyzm, siła i kruchość Phila są uwięzione w przeszłości i w ziemi. Potrafi on wykastrować byka dwoma szybkimi cięciami noża i pływa nago w rzece, oblewając swoje ciało błotem. Jest kowbojem tak surowym, jak jego skóra.
Jest 1925 rok. Bracia Burbank są zamożnymi ranczerami z Montany. W restauracji Red Mill, w drodze na targ, spotykają Rose, owdowiałą właścicielkę oraz jej wrażliwego syna Petera. Phil zachowuje się tak okrutnie, że doprowadza ich oboje do łez, rozkoszując się ich krzywdą i doprowadzając do śmiechu swoich kolegów - wszystkich z wyjątkiem brata George'a, który pociesza Rose, a następnie postanawia się z nią ożenić.
Phil miota się między wściekłością a szyderstwem, podczas gdy jego drwiny z syna Rose są coraz bardziej widoczne i wspomagane dopingiem jego uczniów. Decyduje się on jednak na wzięcie chłopca pod swoje skrzydła. Czy ten gest jest dowodem na to, że Phil ma również łagodną stronę czy to dalsza część podstępnego planu?
W rolach głównych Benedict Cumberbatch, Kirsten Dunst i Jesse Plemons.
Film z rewelacyjnymi zdjęciami Ari Wegner i klimatyczną muzyką Jonny’ego Greenwooda.
10 - 16 XII – TO BYŁA RĘKA BOGA (THE HAND OF GOD) dramat obyczajowy reż. Paolo Sorrentino, USA, Włochy 2021 (130’)
Turkusowe morze i malownicze krajobrazy południowych Włoch końca XX wieku. Reżyser Paolo Sorrentino powrócił do rodzinnego Neapolu, by nakręcić najbardziej osobisty film w karierze. „To była ręka Boga” to opowieść o rodzinie, miłości i stracie.
Film przedstawia historię młodego Fabietto Schisy, osadzoną w niespokojnym Neapolu lat 80. „The Hand of God” to opowieść, w której nieoczekiwane chwile radości, jak przybycie piłkarskiej legendy Diego Maradony, przeplatają się z równie nieoczekiwanymi tragediami. Los rozdaje karty, łzy i śmiech się mieszają, a splot zaskakujących wydarzeń kształtuje przyszłość Fabietto. Sorrentino powraca do domu, aby opowiedzieć najbardziej osobistą ze swoich historii — osnutą wokół losu, rodziny, sportu, kina, miłości i straty.
17 - 23 XII – NIE PATRZ W GÓRĘ, komedia, reż. Adam McKay, 2021 (145’)
Studentka astronomii Kate Dibiasky (Jennifer Lawrence) i jej profesor dr Randall Mindy (Leonardo DiCaprio) odkrywają, że po obrzeżach galaktyki krąży kometa. Problem w tym, że znajduje się na kursie kolizyjnym z Ziemią. Jakby tego było mało, nikt się nią nie przejmuje. Okazuje się, że ostrzeganie ludzkości przed zabójczym zagrożeniem wielkości Mount Everestu prowadzi do wielu niezręcznych sytuacji. Z pomocą dra Oglethorpe'a (Rob Morgan) Kate i Randall szturmują media, zaczynając od biura beztroskiej prezydent Orlean (Meryl Streep) i jej spolegliwego syna Jasona (Jonah Hill), który jest też szefem jej sztabu, a kończąc w optymistycznym porannym programie The Daily Rip prowadzonym przez Brie (Cate Blanchett) i Jacka (Tyler Perry). Do zderzenia komety z Ziemią zostało tylko sześć miesięcy, a opanowanie 24-godzinnego cyklu obiegu informacji i przyciągnięcie uwagi zafascynowanej mediami społecznościowymi opinii publicznej zanim będzie za późno, okazuje się szokująco komicznym doświadczeniem. Co trzeba zrobić, żeby świat po prostu spojrzał w górę?
W rolach głównych gwiazdy kina amerykańskiego: Jennifer Lawrence, Leonardo DiCaprio, Cate Blanchett, Meryl Streep, Timothée Chalamet
Kino studyjne, działające przy Mazowieckim Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu, zaprasza na projekcję filmową, w ramach cyklu SZTUKA NA EKRANIE, w niedzielę, 21 listopada
21 XI – ERMITAŻ: POTĘGA SZTUKI, dokumentalny, reż. Michele MallyPhil, Wielka Brytania, Rosja 2020 (90’) (premiera)
Stworzony we współpracy z Państwowym Muzeum Ermitażu w Petersburgu film dokumentalny ukazuje historię tego wyjątkowo muzeum i równie wyjątkowego miasta, od czasów cara Piotra I, przez splendor panowania carycy Katarzyny Wielkiej, triumfalne zwycięstwo Aleksandra I nad Napoleonem i rewolucję 1917 roku, po czasy współczesne. Nakręcone z rozmachem filmowe dzieło zabierze widzów do wnętrz Ermitażu i Pałacu Zimowego, gdzie podziwiać będą mogli najwybitniejsze dokonania europejskiej sztuki: od dzieł Leonarda da Vinci i Rafaela Santi, po dzieła Rubensa, Tycjana i Rembrandta. Poznamy również sekrety Petersburga, rosyjskiego “okna” na Europę. Przez miasto carów i białych nocy przeprowadzi nas Toni Servillo (trzykrotny laureat Europejskiej Nagrody Filmowej).
Przedsprzedaż biletów w cenie 26 zł., od środy poprzedzającej termin projekcji filmów.
Pełny repertuar dostępny na www.mcswelektrownia.pl
Informacje pod nr tel. (48) 383 60 77, (48) 386 16 60
MCSW Elektrownia zastrzega sobie prawo zmian repertuaru
Kino studyjne, działające przy Mazowieckim Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu, zaprasza na projekcję filmową w ramach cyklu DYSKUSYJNY KLUB FILMOWY, w poniedziałek, 22 listopada, godz.20.00
DAU. NATASZA, reż. Ilya Khrzhanovskiy / Jekaterina Oertel, dramat,
Rosja/Ukraina/Wielka Brytania 2020 (145’)
Wstrząsająca, transowa Natasza opowiada o samotnej kierowniczce kantyny w zamkniętym mieście-instytucie.
Kamera jest jak szpicel nie spuszczający oka z Nataszy, kiedy ta wydaje obiady, flirtuje, uprawia seks czy też pijana szarpie się z młodą pomocnicą. Zupełnie nieświadoma, że jej banalne marzenia o miłości i drobne oszustwa w pracy stanowią pożywkę dla bezwzględnej totalitarnej władzy. DAU skrupulatnie odsłania jej mielące powoli i bezwzględnie mechanizmy.
Na potrzeby filmu na terenie nieczynnego kompleksu wodnego w Charkowie zostało wybudowane miasto-instytut, w którym twórcy zamknęli na wiele miesięcy ochotników: naturszczyków i aktorów. Całość zaś rozrosła się w radykalny, kontrowersyjny eksperyment z pogranicza kina, sztuk wizualnych, psychodramy i nauk społecznych.
Recenzja - Filmweb, Marcin Prymas
DAU. Natasza to swoisty fabularny dokument, jedno z dzieł, które zaginają i przebijają cienką granicę między rzeczywistością a fikcją. Aktorzy wcielali się w postacie o takich samych imionach jak oni sami
To film nie dla ludzi o słabych nerwach i żołądkach, rozciągnięty między libacją a pornografią, ale umiejący przy tym dotknąć czegoś ostatecznego i uniwersalnego
- karnet (ważny do 30 VI 2022), na trzy dowolnie wybrane filmy w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego – 33 zł,
- wejściówka na jeden film w ramach DKF w poniedziałek – 13 zł,
- w pozostałe dni tygodnia w których są pokazy w ramach DKF, obowiązują ceny na dany dzień.
MCSW Elektrownia zastrzega sobie prawo zmian repertuaru
Pełny repertuar dostępny na www.mcswelektrownia.pl
Informacje pod nr tel. (48) 383 60 77, (48) 386 16 60
Skontaktuj się z autorem tekstu: DL |