Trwają prace, związane z przebudową ulic Spacerowej i Polnej w Pionkach, czyli miejskiego odcinka drogi powiatowej Pionki – Podgóra. Inwestorem jest Powiat Radomski, inwestycję przygotował Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych, a prace realizuje miejscowa firma Zakład Budowlano – Transportowy Krzysztofa Wacha wraz z podwykonawcami. Inwestycja starostwa w Pionkach pozwoli jeszcze lepiej wykorzystać atuty coraz bardziej atrakcyjnego Stawu Górnego.
Prace są finansowane przede wszystkim z budżetu Powiatu Radomskiego oraz dotacji, pozyskanych przez Starostę Radomskiego. Koszt całej inwestycji to ponad 6,9 miliona złotych, z czego 3,3 miliona złotych to wkład powiatu (z czego 2,4 miliona złotych powiat otrzymał z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych), a kolejne 3,05 miliona to środki rządowe które powiat otrzymał z rezerwy subwencji ogólnej budżetu państwa. Swój wkład wniosło również Miasto Pionki, ponieważ burmistrz i radni przekazali na ten cel ponad 650 tysięcy złotych, czyli 9,3 procent wartości inwestycji.
Nowy most, ścieżka rowerowa i chodniki
Umowę z wykonawcą prac podpisano 7 kwietnia 2021 roku, a termin ich realizacji to 30 listopada 2021 roku. Obejmują one przebudowę odcinka o długości 1680 metrów wraz z budową nowego obiektu mostowego na rzece Zagożdżonce. Obecnie nadal wykonywana jest tam nowa konstrukcja jezdni o szerokości 6 metrów wraz z niezbędnym odwodnieniem (kanalizacją burzową). Obok nowej ulicy, na odcinku 745 metrów, powstaje ciąg pieszo-rowerowy o szerokości od 2,5 do 3 metrów, a także ponad kilometr chodnika. Przy tej okazji zostają przebudowywane skrzyżowania z ulicami miejskimi oraz istniejącymi zjazdami indywidualnymi, a na koniec zostanie wykonane nowe oznakowanie poziome i pionowe.
Szeroki zakres prac
Najważniejszym elementem inwestycji jest budowa od podstaw nowej przeprawy na rzece Zagożdżonce. Jak informują wykonawcy, pod koniec sierpnia zaplanowano tam prace, związane z układaniem belek konstrukcyjnych, a następnie zbrojeniem i wylewaniem płyty nośnej mostu. Ten etap prac ma zakończyć się do 15 października, a potem obiekt ma być gotowy do kładzenia nawierzchni.
W podobnym tempie przebiegają roboty drogowe i kanalizacyjne. Po zakończeniu budowy kanalizacji na danym odcinku zostaną wylane pierwsze warstwy nowej nawierzchni. Ostatnią warstwę, tak zwaną ścieralną wykonawca planuje położyć jednym ciągiem na całym przebudowywanym odcinku po 15 października.
Kiedy otwarcie?
Jak dotąd zarówno wykonawca, jak też inspektor nadzoru z ramienia PZDP nie zgłaszają problemów z realizacją inwestycji, a termin wykonania wszystkich prac do 30 listopada tego roku nie jest zagrożony. Potem zarówno most, jak i droga będą musiały przejść całą procedurę odbioru technicznego przez organy nadzoru budowlanego. Z uwagi na to prawdopodobnym terminem oddania do użytku całej inwestycji będzie połowa grudnia.
Skontaktuj się z autorem tekstu: DL |