Poniżej przedstawiamy kalendarz projekcji na dni 11-17 września Kina Mazowieckiego Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu
KALENDARZ PROJEKCJI 11.IX – 17 IX 2020
11 - 12 IX (piątek - sobota)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia
14.00 – Filmy dla dzieci – SŁYNNY NAJAZD NIEDŹWIEDZI NA SYCYLIĘ, Włochy, animowany, dubbing, od 7 lat (premiera)
15.45 – NAJGORSZE WIERSZE ŚWIATA, Węgry, od 15 lat (premiera)
17.45 – PĘTLA, Polska, od 15 lat
20.00 – EMA, Chile, od 15 lat (premiera)
13 IX (niedziela)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia
KINO NIECZYNNE
16.30, 19.00 – STAND – UP RFAŁA RUTKOWSKIEGO – SEKS, DRAGS I KREDYTY
14 IX (poniedziałek)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia
Tylko na zamówienia – Filmy dla dzieci – SŁYNNY NAJAZD NIEDŹWIEDZI NA SYCYLIĘ, Włochy, animowany, dubbing, od 7 lat
13.45 – EMA, Chile, od 15 lat
15.45 – PĘTLA, Polska, od 15 lat
18.00 – DKF – OJCIEC, Grecja, Bułgaria, od 15 lat (premiera)
20.00 – NAJGORSZE WIERSZE ŚWIATA, Węgry, od 15 lat
15 - 17 IX (wtorek - czwartek)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia
14.00 – Filmy dla dzieci – SŁYNNY NAJAZD NIEDŹWIEDZI NA SYCYLIĘ, Włochy, animowany, dubbing, od 7 lat
15.45 – NAJGORSZE WIERSZE ŚWIATA, Węgry, od 15 lat (17 IX – ostatni dzień)
17.45 – PĘTLA, Polska, od 15 lat (17 IX – ostatni dzień)
20.00 – EMA, Chile, od 15 lat (17 IX – ostatni dzień)
Informacje pod nr tel. (48) 383 60 77, (48) 386 16 60, a także na stronie internetowej www.elektrownia.art.pl.
UWAGA W KINIE OBOWIAZUJĄ !!!!
- MASECZKI I RĘKAWICE
- ZACHOWANIE BEZPIECZNEJ ODLEGŁOŚCI (1,5 M)
- SPRZEDAJEMY 50 % MIEJSC NA WIDOWNI
Ceny biletów:
- tani poniedziałek: 13 zł, wtorek - czwartek: 17 zł, piątek - niedziela: 19zł
- filmy dla dzieci: 15 zł
- bilety grupowe (powyżej 10 widzów, w dowolny dzień) – 14 zł
- Pokazy przedpremierowe - 21 zł
- Sztuka Na Ekranie, pokazy specjalne – 25 zł
Ceny karnetów na trzy dowolnie wybrane filmy w ramach DKF – 33 zł, karnet ważny do 30 VI 2021 roku, wejściówka na jeden film w ramach DKF – 13 zł, w pozostałe dni tygodnia w których są pokazy w ramach przeglądów obowiązują ceny kinowe na dany dzień.
Uwaga! Miejsca na widowni są numerowane
MCSW Elektrownia zastrzega sobie prawo zmian repertuaru
OPISY PREMIER
EMA, dramat obyczajowy, reż. Pablo Larraín, Chile 2019 (102’)
Nieuchwytna jak płomień, uwodzicielska Ema roznieca ogień wszędzie tam, gdzie się pojawia. Taniec to dla niej całe życie – dla swojej pasji jest gotowa poświęcić dosłownie wszystko. Wspólnie z mężem-choreografem podejmuje kontrowersyjną decyzję, przez którą upada jej dawny świat, a na zgliszczach starego porządku wyrasta zupełnie nowy – gdzie kobiety mogą tańczyć tak, jak chcą, o rodzinie nie decyduje pokrewieństwo i każdy sam tworzy choreografię własnego życia. W nowym świecie Ema jeszcze mocniej zatraca się w seksualnym, agresywnym reggaetonie. Film Larraína to manifest nowego kina, które nasłuchuje pulsu życia, uczy się języka nowego pokolenia. I zamiast snuć opowieść – tańczy
OJCIEC, dramat obyczajowy, reż. Kristina Grozeva / Petar Valchanov, Grecja, Bułgaria 2019 (87’), projekcja w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego, poniedziałek, 14 września, godz.18.00
Film otwiera scena pochówku starszej kobiety. Wśród żałobników szybko rozpoznajemy jej zdenerwowanego męża, Vasila. Irytacja krewkiego mężczyzny wzmaga się, gdy syn - mimo jego próśb - nie chce zrobić pamiątkowych zdjęć trumny z ciałem nieboszczki. To pierwsza spośród wielu scysji pomiędzy bohaterami. Po pogrzebie matki Pavel najchętniej wróciłby do swoich codziennych obowiązków i ciężarnej żony, zwłaszcza że w towarzystwie ojca nie czuje się zbyt komfortowo. Ten natomiast jest przekonany, że zmarła żona próbuje się z nim skontaktować zza grobu
NAJGORSZE WIERSZE ŚWIATA, Węgry, od 15 lat
Życie 33-letniego Tamasa w jednej chwili staje na głowie. Rzuca go dziewczyna, w efekcie czego zdesperowany mężczyzna postanawia zamienić Paryż na rodzinny Budapeszt.
Powrót w dobrze znane mu rejony ma pomóc bohaterowi dojść do siebie i zapomnieć o nieszczęśliwej miłości. Swoistą terapią okazuje się dla Tamasa podróż sentymentalna do czasów dzieciństwa i dorastania. Wspomnienia to nie tylko poszukiwanie różnych odcieni miłości, ale i próba zrozumienia sytuacji, w której się aktualnie znalazł. Mężczyzna szybko się przekonuje, jak wielki wpływ w kształtowaniu osobowości, tożsamości ma nasza przeszłość. Dzięki temu zaczyna uświadamiać sobie, jak skomplikowane i czasami zupełnie niezrozumiałe bywają ludzkie relacje.
Obrazując różne oblicza swojego bohatera, węgierski reżyser Gabor Reisz (jest tu też scenarzystą i aktorem) tworzy uniwersalną opowieść o otaczającym nas świecie, w którym ludzie nie potrafią budować trwałych i głębokich relacji. Nie stroni przy tym od humoru, ironii czy absurdu idealnie utrzymując proporcje pomiędzy komedią a dramatem.
Skontaktuj się z autorem tekstu: DL |