Pozycjonowanie stron internetowych to ledwie część usług marketingowych, jakie oferuje Google. Amerykański gigant, oprócz organicznej wspinaczki po drabinie zestawienia, daje możliwość kupna płatnych linków. Kanał Ads, znany wcześniej jako AdWords, również cieszy się dużą popularnością. Błyskawiczne wskoczenie na sam szczyt listy wyświetlanej potencjalnemu Klientowi kusi naprawdę dużo przedsiębiorców. Ciebie także zainteresował ten temat? Przeczytaj nasze vademecum!
Czym różni się reklama Google od tradycyjnego pozycjonowania? Wyjaśniamy!
Inwestując budżet firmowy w reklamę każdy przedsiębiorca chciałby osiągać błyskawiczne oraz realne efekty. O ile taka obietnica w przypadku pozycjonowania stron internetowych zawsze była tanim chwytem marketingowym, tak przy płatnym kanale Google Ads tego typu gwarant ma realne przełożenia na to, co widać w oknie wyszukiwarki. SEO potrzebuje czasu na rozwinięcie swoich skrzydeł, natomiast AdWords pozwala w mgnieniu oka trafić na samą górę rankingu. I to nawet przed zestawieniem wyników organicznych. To właśnie ekspresowe działanie stanowi największą zaletę Google Ads względem tradycyjnego SEO. Największą, ale absolutnie nie ostatnią. Usługa płatnego kanału promocyjnego największej wyszukiwarki na świecie pozwala na sprecyzowanie dokładnych celów reklamy. Jako przedsiębiorca decydujesz o tym, komu i w jakich konkretnych okolicznościach będzie wyświetlana strona internetowa Twojej firmy. Interesuje Cię podbicie tak dużego miasta, jakim jest Warszawa Nie ma problemu! Chciałbyś docierać do mieszkańców danego rejonu lub osiedla? Proszę bardzo. W ten sposób wpływasz na popularność marki, a przejrzystość zasad oraz płatność wyłącznie za realne kliknięcia tylko zachęcają do spróbowania swoich sił nie tylko w SEO, ale także w AdWords.
Stawiając na Google Ads płacisz jedynie za realne kliknięcia. Bez opłaty abonamentowej
Bardzo ważnym aspektem, który odróżnia organiczne SEO od reklam Google Ads jest również sposób płatności. Tak jak wspominaliśmy w poprzedniej części artykułu, kanał znany wcześniej jako AdWords charakteryzuje się przejrzystymi zasadami funkcjonowania. Pozycjonowanie stron internetowych w zdecydowanej większości przypadków funkcjonuje na zasadzie abonamentu w ramach umowy z agencją SEO. Tymczasem Google Ads nie wymaga od Ciebie regularnej płatności co miesiąc. Opłata ściągana jest jedynie za realne wejście na stronę internetową. Jeżeli jest ona dostosowana do potrzeb Klientów, szansa na pozyskanie nowego kontrahenta wzrasta do maksimum. Kampanię AdWords można przeprowadzić na własną rękę, jednak warto w tej kwestii zaufać doświadczonym specjalistom, jakich znajdziesz w agencji Afterweb. Pobieranie prowizji za wyniki osiągane przez reklamę zamiast abonamentu stanowi niezwykle wygodną opcję. Za wszystkie realne kliknięcia płaci się natomiast bezpośrednio do Google. Uzupełnienie rachunku skutkuje możliwością otrzymania specjalnej faktury.
Skontaktuj się z autorem tekstu: MaG |