Główną ideą robienia zakupów jest poszukiwanie odpowiedniego stosunku ceny do jakości. Niektóre pułapy cenowe są dla przeciętnego Kowalskiego do zaakceptowania (nawet jeżeli są one na pierwszy rzut oka stosunkowo wysokie), jeżeli w zamian otrzyma dokładnie to, czego oczekuje i czego aktualnie potrzebuje. Łapanie okazji promocyjnych i wyprzedażowych w dobie kryzysu gospodarczego stało się niejako sportem narodowym, dlatego na polskim rynku umiejętnie zadomowił się smart shopping, czyli nic innego jak idea inteligentnych zakupów - otrzymanie za jak najmniejszą cenę produkty wysokiej jakości.
Cyfrowy świat zakupów
Obecnie sukcesywnie wzrasta liczna sklepów oferujących swoje produkty także w internecie. Dzięki inteligentnym wyszukiwarkom oraz porównywarkom cenowym klient jest w stanie w bardzo krótkim czasie dojść do najatrakcyjniejszej dla niego oferty. Dostosowanie dostępnego w sklepie asortymentu dla sprzętów mobilnych takich jak smartfony staje się jeszcze bardziej profesjonalne dzięki nowoczesnym rozwiązaniom takim jak RWD i AWD. Jest to technologiczne i inteligentne dopasowanie wyglądu serwisu www do wyświetlania go na mniejszej rozdzielczości, dzięki czemu klient w łatwiejszy i bardziej intuicyjny sposób będzie mógł dotrzeć do wybranego asortymentu.
Wykorzystanie potencjału promocji
Efektywne kupowanie dzięki zastosowaniu się do zasad smart shoppingu jest szukaniem odpowiednich okazji, wykorzystując organizowane przez sklepy akcje wyprzedażowe i promocyjne, a także oferowane przez nie kody rabatowe na zakupy w ich sieciach. Osoby rzadko korzystające z internetu mogą również uprawiać smart shopping, porównując i wyłapując okazje w odwiedzanych sklepach. Większe sieci sklepowe często informują o przyszłych promocjach oraz kodach rabatowych na swoich stronach www, dzięki czemu potencjalny klient będzie mógł przygotować się z odpowiednim wyprzedzeniem.
Smart shopping pozwala osiągnąć wymierne korzyści w postaci oszczędności - ten sam produkt dzięki skorzystaniu z porównywarek cenowych, opinii innych konsumentów oraz własnych poszukiwań może kosztować nawet 20-30 proc. mniej.
Część materiałów informacyjnych znajdujących się w kategorii „lifestyle” mogą pochodzić od firm i agencji PR. Materiały te zostały umieszczone za odpłatnością i na zlecenie tych firm i instytucji. Redakcja nie ingeruje w ich treść i nie ponosi odpowiedzialności za ich zawartość.
Skontaktuj się z autorem tekstu: admin |