Zespół Szkół im. Śniadeckiego zaprasza w nowym roku szkolnym 2015/2016 do klasy w zawodzie technik organizacji reklamy. Ten szerokoprofilowy zawód, wymaga łączenia w sobie wiedzy ekonomicznej, plastycznej, psychologicznej i lingwistycznej.
Nasilająca się konkurencja na rynku powoduje, że przedsiębiorcy potrzebują pracowników przygotowanych do wykonywania usług reklamowych, pozyskiwania zleceń i pośrednictwa w ich wykonywaniu oraz wyszukiwania klientów zainteresowanych konkretnymi usługami reklamowymi.
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część. Dlatego ważnym celem procesu kształcenia w tym zawodzie jest wyposażenie absolwenta w taki zasób wiedzy i umiejętności o charakterze ekonomicznym, który pozwoli na komunikowanie się i kształtowanie konsumpcji w skali makro i mikroekonomicznej.
Do podstawowych zadań zawodowych wykonywanych przez technika organizacji reklamy należy:
Technik organizacji reklamy to osoba, która organizuje oraz prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych. Potrafi zorganizować i prowadzić kampanie reklamowe. Projektuje oraz wykonuje środki reklamowe.
Technik organizacji reklamy to kierunek dla ludzi kreatywnych, komunikatywnych, zainteresowanych grafiką i fotografią
Technik organizacji reklamy powinien docierać do odbiorców za pomocą różnych środków reklamy, skutecznie oddziaływać na ich pozytywne postawy, emocje i przekonania. Dlatego w procesie dydaktycznym w Zielonym kładziony jest nacisk na kształtowanie takich cech i postaw, jak: komunikatywność, odpowiedzialność i systematyczność w działaniu, umiejętność prowadzenia negocjacji, łatwość nawiązywania kontaktów, kształtowanie prawidłowych stosunków interpersonalnych, stosowanie się do zasad prawa, etyki i kultury zawodowej.
Nauka w Zespole Szkół im. Śniadeckiego umożliwia zdobycie tytułu technika organizacji reklamy i uzyskanie świadectw potwierdzających kwalifikacje:
Egzamin potwierdzający pierwszą kwalifikację A.26. odbywa się pod koniec klasy drugiej. Egzamin potwierdzający drugą kwalifikację A.27. ma miejsce pod koniec pierwszego semestru klasy czwartej.
Zajęcia odbywają się w profesjonalnie wyposażonych pracowniach, z wykorzystaniem oprogramowania niezbędnego do tworzenia, projektowania i wizualizacji form reklamowych. Są prowadzone przez wykwalifikowaną kadrę posiadającą rozległą wiedzę teoretyczną, jak i praktyczną w dziedzinie reklamy.
Absolwent tego kierunku może być zatrudniony w miejscach pracy takich jak: pełnoprofilowe i specjalistyczne agencje reklamowe, działy marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, w biurach ogłoszeń środków masowego przekazu, działach promocji, agencjach scenariuszowych i studiach graficznych, agencjach do spraw kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej (public relations).
Szczególną rolę w procesie kształcenia technika organizacji reklamy ma prawidłowy przebieg praktyk zawodowych. Szkoła w tym zakresie nawiązuje na bieżąco współpracę z różnymi przedsiębiorstwami zarówno państwowymi, jak i prywatnymi wchodzącymi w skład sektora usług reklamowych. Opiera się nie tylko na możliwości odbywania praktyk zawodowych, ale stwarza także szanse na zdobycie pracy dla absolwentów szkoły.
Kreatywność, komunikatywność, otwartość na nowe doświadczenia, zainteresowanie grafiką i fotografią oraz łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi – to wskazanie, że ten kierunek jest właśnie dla Ciebie!
![]() |