O godzinie 10 rano rozpoczęła się jedna z najważniejszych sesji w roku. Działania burmistrza za poprzedni rok oceniają radni udzielając lub nie wotum zaufania oraz absolutorium z wykonania budżetu.
Porządek dzisiejszego posiedzenia radnych zawiera 17 punktów. Wśród nich znalazły się dwa najważniejsze udzielenie absolutorium i wotum zaufania. Kolejne punkty obrad obejmować będą m.in. sprawozdanie burmistrza z prac między sesjami, zmian w uchwale budżetowej na 2020 rok, przyjęcie uchwały w sprawie utworzenia placówki wsparcia dziennego w Pionkach czy nadania statutu Miejskiemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Pionkach. Szczegółowy porządek obrad prezentujemy poniżej.
Ze względów bezpieczeństwa obrady prowadzone są w Miejskim Ośrodku Kultury. Transmisję z obrad udostępnia telewizja miejska Kurier Pionkowski.
Porządek obrad XXIII Sesji Rady Miasta Pionki
1. Otwarcie obrad sesji i stwierdzenie prawomocności.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Raport o stanie Gminy Miasta Pionki za rok 2019:
a) debata nad raportem,
b) podjęcie uchwały:
- w sprawie udzielenia wotum zaufania dla Burmistrza Miasta Pionki za rok 2019 - projekt uchwały Nr 1/2020.
4. Przedłożenie sprawozdania Burmistrza Miasta Pionki z wykonania budżetu Miasta za rok 2019 i sprawozdania finansowego.
5. Zapoznanie radnych z treścią uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o przedłożonym przez Burmistrza Miasta Pionki sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2019 rok.
6. Dyskusja nad sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2019 i sprawozdaniem finansowym.
7. Podjęcie uchwały:
- w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania Burmistrza Miasta Pionki z wykonania budżetu za 2019 rok i sprawozdania finansowego – projekt uchwały Nr 2/2020.
8. Przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium za 2019 rok.
9. Zapoznanie radnych z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej dot. wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Pionki za 2019 rok.
10. Podjęcie uchwały:
- w sprawieudzielenia absolutorium dla Burmistrza Miasta Pionki z tytułu wykonania budżetu za 2019 rok – projekt uchwały Nr 3/2020.
11. Informacja Burmistrza Miasta Pionki z prac w okresie między sesjami.
12.Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Pionki.
13. Debata i podjęcie uchwał:
- w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2020 rok – projekt Nr 4/2020;
- w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2020 rok – projekt Nr 5/2020;
- w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2020 – 2030 – projekt Nr 6/2020;
- w sprawie gromadzenia dochodów przez szkoły, przedszkola funkcjonujące jako jednostki budżetowe na wydzielonym rachunku bankowym oraz przeznaczenia tych dochodów – projekt Nr 7/2020;
- w sprawie zorganizowania wspólnej obsługi jednostek organizacyjnych zaliczonych do sektora finansów publicznych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasta Pionki - projekt Nr 8/2020;
- w sprawie utworzenia placówki wsparcia dziennego w Pionkach – projekt Nr 9/2020;
- w sprawie nadania statutu Miejskiemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Pionkach – projekt Nr 10/2020;
- w sprawie przyjęcia Oceny Zasobów Pomocy Społecznej w Gminie Miasta Pionki za rok 2019 – projekt Nr 11/2020;
- w sprawie nabycia własności nieruchomości w drodze komunalizacji – projekt Nr 12/2020;
- w sprawie nabycia własności nieruchomości w drodze komunalizacji – projekt Nr 13/2020;
- w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego dotyczącego współdziałania Gmin wchodzących w skład aglomeracji Pionki przy realizacji zadania polegającego na wyznaczeniu obszaru i granic aglomeracji Pionki – projekt Nr 14/2020;
- w sprawie skierowania petycji złożonej w interesie publicznym przez członków „Koalicja Polska Wolna od 5G Komisja Sterująca” z dnia 23 marca 2020 r. do Komisji Skarg, Wniosków i Petycji – projekt Nr 15/2020;
- w sprawie rozpatrzenia petycji dotyczącej zabezpieczenia środków finansowych na potrzeby prawidłowego funkcjonowania Publicznych Przedszkoli w Gminie Miasta Pionki – projekt Nr 16.
14. Interpelacje i zapytania radnych składane na piśmie.
15. Informacja z prac komisji problemowych.
16. Sprawy różne.
17. Zamknięcie obrad sesji.
Skontaktuj się z autorem tekstu: MaG |