Powracamy do przedstawionej w ubiegłym tygodniu sprawy jednej z mieszkanek Pionek, która skarżyła się na działalność filii Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu. Jednostka ta mieści się na piętrze Urzędu Miasta w Pionkach.
- Osoba niepełnosprawna nie ma możliwości załatwienia żadnej sprawy osobiście. Wypisałam upoważnienie osobie, która poszła za mnie dostarczyć dokumenty. Doznałam szoku, kiedy za takie upoważnienie musiałam zapłacić 17 złotych. Wcześniej nie zostałam poinformowana, że jest to odpłatne. Urzędniczka powiedziała, że nie zejdzie na dół – pisze w mailu do naszej redakcji Pani Iza, niepełnosprawna mieszkanka Pionek.
O wyjaśnienia w tej sprawie poprosiliśmy w Starostwie Powiatowym w Radomiu. Rzecznik prasowy Starostwa Marek Oleszczuk, przekazał nam wersję zdarzeń ustaloną na podstawie rozmów z urzędnikami.
Przypomnijmy, że do całej sytuacji doszło kilkanaście dni temu w filii Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego, która mieści się w Urzędzie Miasta w Pionkach. Pani Iza, która jest osobą niepełnosprawną skarżyła się na sposób, w jaki została potraktowana przez urzędniczkę. Jej zdaniem pracownica Wydziału Komunikacji nie chciała zejść na dół w celu załatwienia sprawy, a dodatkowo nasza rozmówczyni musiała zapłacić 17 złotych za wypisanie upoważnienia osobie, która poszła za nią dostarczyć dokumenty.
PROBLEM Z PRAWEM JAZDY
Jak wyjaśnia Marek Oleszczuk ze Starostwa Powiatowego w Radomiu, cała sprawa dotyczyła wydania wtórnika prawa jazdy, bo dokument stracił datę ważności.
- Na podstawie wyjaśnień przedstawionych nam przez urzędników wiemy, że do Wydziału Komunikacji zgłosił się mężczyzna z prośbą o wydanie wtórnika prawa jazdy. Pan ten nie był krewnym osoby, która chciała odebrać dokument. W związku z tym urzędniczka wydała mu kartę pełnomocnictwa i poinformowała, że wiąże się to z opłatą skarbową w wysokości 17 złotych. Z rozmowy z petentem nie wynikało, że na dole czeka osoba niepełnosprawna. Sprawa została pomyślnie załatwiona – wyjaśnia rzecznik Starostwa Powiatowego w Radomiu.
BYŁO ZGODNIE Z PRAWEM
Zdaniem Marka Oleszczuka, jeżeli opisywana sprawa została załatwiona tak, jak przedstawia to urzędniczka, to jej działania były zgodne z prawem. Wobec pracownicy filii Wydziału Komunikacji nie zostały wyciągnięte żadne konsekwencje. Starostwo Powiatowe nie miało do tej pory skarg na działanie swojej jednostki w Pionkach.
Jak podkreśla Oleszczuk, urzędnicy Wydziału Komunikacji reagują na każdy sygnał i zawsze ilekroć jest taka potrzeba schodzą na dół, żeby ułatwić załatwiane spraw osobom niepełnosprawnym.
Skontaktuj się z autorem tekstu: admin |