Radni zdecydują czy w przyszłym roku rozpocznie się planowany remont na stadionie miejskim. Całkowity koszt tej inwestycji to ponad 2,5 miliona złotych. Głosowane będą również uchwały w sprawie podwyżek cen biletów na autobus linii miejskiej i dotyczące tzw. „podatku śmieciowego”, czyli sposobu naliczania i stawek za wywóz śmieci.
Sesja budżetowa w wielu samorządach uznawana jest za najważniejszą sesję w roku kalendarzowym. Radni decydują o tym, jakie inwestycje będą wykonywane w roku przyszłym, gdzie „uciąć” pieniądze, a gdzie dołożyć.
32. sesja Rady Miasta Pionki będzie w piątek, 28 grudnia. Początek o godzinie 10. Szczegółowy porządek obrad można zobaczyć z lewej (kliknij, żeby powiększyć).
BĘDZIE GŁOSOWANIE NAD STADIONEM
Najciekawiej zapowiada się dyskusja o tym, czy miasto stać jest, czy nie, na rozpoczęcie w 2013 roku remontu na Stadionie Miejskim przy ulicy Sportowej. W przyszłym roku na tą inwestycję planuje się przeznaczyć 1 milion 600 tysięcy złotych. Całkowity koszt modernizacji (budowa pawilonu z trybuną krytą) to ponad 2,5 miliona złotych. Prace mają zakończyć się w 2014 lub 2015 roku.
Za remontem zdecydowanie opowiada się burmistrz Janeczek, co kilkakrotnie podkreślał. Tym bardziej, że podpisana została już umowa z wykonawcą, którym ma być firma z Orońska oraz umowa na dotację z Ministerstwa Sportu i Turystyki. Z kolei radni koalicji, zamiast remontu stadionu chcą budowy i modernizacji ulic i chodników, większych pieniędzy dla stowarzyszeń i na promocję miasta.
STAWKI ZA WYWÓZ ŚMIECI OD OSOBY
Podczas piątkowej sesji będzie również głosowana uchwała dotycząca metody opłat za wywóz nieczystości oraz ustalenia stawek. Ma to związek z „podatkiem śmieciowym”, który zacznie obowiązywać w całym kraju od 1 lipca 2013 roku. Za wywóz śmieci będziemy płacili wszyscy. Ma to spowodować, że nie będzie się już opłacało wywożenie śmieci do lasów.
W Pionkach opłaty będą naliczane w sposób stawka razy ilość osób zamieszkujących daną nieruchomość. Proponowane stawki to 7,50 za odpady segregowane i 12 złotych za odpady niesegregowane.
Każdy z mieszkańców otrzyma deklarację, która będzie podstawą do naliczania opłat. Deklaracje mają być składane przez właścicieli nieruchomości. W przypadku spółdzielni mieszkaniowych i wspólnot, deklarację wypełnia zarządca lub administrator dla każdego budynku indywidualnie. Trzeba będzie podać dane identyfikacyjne, dokładny adres, liczbę osób zamieszkujących nieruchomość i sposób zbierania powstałych odpadów (segregowane bądź zmieszane).
Relacja z obrad 32. sesji Rady Miasta Pionki do obejrzenia tylko w Pionki24TV. Zapraszamy!
Skontaktuj się z autorem tekstu: JaW |