Ruszają matury 2013. We wtorek był egzamin z języka polskiego. Odwiedziliśmy uczniów Czerwonego i pytaliśmy, jak im poszło. - Nie było wcale tak trudno – mówiły uśmiechnięte Aneta, Ania i Kasia, które jako jedne z pierwszych, po godzinie 11 wyszły z sali egzaminacyjnej.
Matury 2013 w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego rozpoczęły się tak, jak w całej Polsce we wtorek o godzinie 9:00 od egzaminu z języka polskiego na poziomie podstawowym. 13 mają startują egzaminy ustne, a matura w CKZiU zakończy się 23 maja. Świadectwa i wyniki najważniejszego egzaminu w życiu uczniowie poznają 28 czerwca.
SETKA MATURZYSTÓW. PISALI W JEDNEJ SALI
Wtorkowy egzamin z języka polskiego maturzyści z Czerwonego pisali w jednej sali gimnastycznej.
- Na liście mieliśmy zgłoszonych 112 osób, a do matur przystąpiło ostatecznie 102 uczniów. Ci, którzy zrezygnowali, to w większości absolwenci z lat ubiegłych. Kilka osób w naszej szkole zdecydowało się na pisanie matury z matematyki i języka polskiego na poziomie rozszerzonym. W tym roku są też osoby, które na poziomie rozszerzonym zdają fizykę – mówi Magdalena Wiśniewska, dyrektor szkoły.
Wśród ponad setki młodych ludzi, którzy przystąpili do matur w CKZiU są uczniowie pięciu klas z technikum i liceum ogólnokształcącego oraz absolwenci liceum profilowanego z lat ubiegłych.
Na napisanie egzaminu z języka polskiego maturzyści mieli 170 minut. Rozpoczęli o godzinie 9:00, a pierwsi opuszczali salę gimnastyczną po niecałych dwóch godzinach. W tym gronie były Aneta, Ania i Kasia (na zdjęciu), a uśmiech na ich twarzach zdradzał, że wcale tak trudno nie było.
NA WIERSZE NIE BYŁO CHĘTNYCH
Spośród dwóch tematów największą popularnością cieszył się ten o postawie bohaterów "Przedwiośnia" Stefana Żeromskiego wobec autorytetów. Mało kto zdecydował się na porównanie wierszy "Gloria Victis" Elizy Orzeszkowej i "Mazowsze" Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. To akurat tendencja znana od lat.
Większość maturzystów przyznawała, że nie było większych problemów z częścią egzaminu dotyczącą czytania ze zrozumieniem. Tekst dotyczył wpływu technologii na medycynę i odpowiedzialności naukowców za badania.
- Pisałem temat związany z Przedwiośniem. Trzeba było nad nim trochę pomyśleć, ale nie był wcale taki trudny. Zadania do tekstu były w sumie łatwe. Wystarczyło tylko dobrze ten tekst przeczytać. Mam nadzieję, że uda się napisać na 21 punktów – dzielił się wrażeniami tuż po egzaminie Paweł Machnio z czwartej klasy technikum.
W środę egzamin z matematyki, a w czwartek język angielski. W kolejnych dniach z naszym aparatem odwiedzimy uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych numer 2 i Liceum Ogólnokształcącego.
Skontaktuj się z autorem tekstu: JaW |